Nyt on ollut hiljaista. Kyllä tässä on tehty kaikennäköistä, mutta mikään ei vaan valmistu. Päälle painaa myöskin pari koulujuttua, suurimpana vaatetuksen kurssi. Aion toteuttaa asun itselleni ystäväni häihin. Olen hänen kaasonsa, ja sain vapaat kädet joten suunnittelin puvun häiden väriteeman mukaisesti punaisen ja oranssin sävyiseksi. Ainoa mitä mietin, on puvun yläosa, josta on tulossa varsin avonainen. Toisaalta, nyt minulla on hyvä syy etsiä ihania huivimalleja suojaamaan olkani syystuulelta @:) Laitan kuvia kun työ alkaa muotoutua - kaikki on nyt yhden huonon kuvan varassa.

Olen tosiaan lisännyt yhdelle sivulle kurssin "virtuaalinen design studio" kuvia ja kurssin viimeinen työ pitäisi nyt suunnitella. Se on omaa hyvinvointia parantava tuote ja päätin heti, että se on jyvätyyny. Nyt varsinkin tunnen että se jos mikä parantaisi omaa hyvinvointiani, hartijat ovat taas jumissa painavan olkalaukun kantamisesta. Nyt pitäisi vain suunnitella se tyyny ja hyödyntää tilkkumaalauksen käsinommeltavaa versiota. Katsotaan, katsotaan... :)

Niin, mutta mitä minä olen sitten tehnyt? No, neuloin innokkaasti kietaisupaitaani ja neuloin vartalo-osan kokonaan. Sitten ryhdyin katsomaan mittasuhteita ja vertaamaan niitä ohjeen mittoihin. Jokin mättää ja pahasti. Purin. Tympii, mutta lähden uudella innolla ja puolta pienemmillä puikoilla yrittämään uudelleen. Haaveilen edelleen uudesta neuleesta ristiäisissä...

Olen neulonut sukkia. Matkasukat ovat ihan tavalliset sukat ja vielä seiskaveikan raitaa, niin johan niitä on ollut rentoa neuloa matkoilla. Ensimmäisen neuloin osaltaan pimeässä autossa - helppoa niin kauan kun lankaa riitti. Tuosta langasta piti tulla ensimmäinen haarukkapitsihuivi, mutta ei - lanka onkin sitten mukavasti pienillä kerillä.

Ja mitä ihmettä tehdä pienen pieillä jämäkerillä? Raitasukat tietenkin. Koko on jotain 22-26 väliltä, pitäisi vielä tarkistaa. Eivät ole erityisesti kellekään menossa, katsotaan mitä niille käy.

IMG_3696-normal.jpg

Lapin lapaset ovat minulla ahkerassa käytössä ja ikä alkaa jo näkyä. Onhan niillä ikää jo lähes 7 vuotta. Niinpä ajattelin päästää ne hiljalleen eläkkeelle tämän talven jälkeen ja neuloa uudet.

IMG_3697-normal.jpg

Malli on jostain latvialaismallikirjasta ja lankana Nalle Colori (joka ei jostain syystä toistu niin kivasti tuossa kuin oikeasti) ja Sisu. Ranneosahan tuossa tulee aika pitkäksi, mutta samanlaiset ne ovat myös Lapin lapasissa. Ja reilutkin ovat, mahtuupahan toiset lapaset sisään. Tämä on vasta ensimmäinen,  ensimmäinen versio joutui purkuun... Sekin. Onkohan tämä joku neuleplääh tai jotain...?

Päästin viime viikolla uuden värttinäni irti ja tämmöistä tuli

IMG_3705-normal.jpg

Etenkin tuossa sinisessä huomasin että olen minä jo jotain kehräämisestä oppinut. On nimittäin tasaisempaa kuin kaksi edellisessä postauksessa olevaa. Kuvassa oikealla on muuten veljen häistä napattu kimppu. Totesin jo silloin, että joo-o, minä olen seuraavana vuorossa muutenkin - sisarukset kun ovat menneet naimisiin ikäjärjestyksessä. Mutta nätti on kimppu ja se kuivui todella ihanasti :)

Virkkasin minä yhden pienen laatikon Samos Lollipopin lopusta. Siitä ei nyt ole kuvaa, jospa sitä joskus...

Aurinkoista kevättä kaikille!