Minäkin olen nyt lomani aloittanut. Saavuin takaisin Ouluun lauantaina ja olo oli varsin loistava, kun poikaystäväni ja vanhempani tulivat ihan hakemaan.
En ole tehnyt juuri mitään, eräs koulutehtävä jäi kesken, mutta en vain ole saanut tehtyä sitä loppuun saakka. Tänään sensijaan ompelin vähän. Minulla on ollut jo pidemmän aikaa eräs trikoo t-paita tekeillä ja tänään minä sen väsäsin loppuun. Ohje oli suoraan Suuresta käsityölehdestä vuodelta erkki ja nappi (ei kuitenkaan kovin kauan aikaa sitten... @:]), ja se oli vielä helppokaava, mutta ohjeet olivat hirmuisen epäselvät. Siitä syystä jouduin purkamaan aikoinaan paidan kauluksen kaitaleita useamman kerran, ja trikoo ei oikein pitänyt siitä. Ei siitä kovin hieno kyllä tullut, se on minulle hieman liian pitkä ja kaula-aukko on jotain ihan kamalaa... Toisaalta jos sitä vähän tuunailisi johonkin suuntaan, kuten laittaisi vaikka jonkun kukkasysteemin siihen keskelle, se ei varmaan näyttäisi niin pahalta. Samalla innolla lyhensin erään tekemäni hameen. Lähes kaikki hieman lyhyemmät hameeni ovat olleet liian pitkiä minulle ja helmat ovat roikkuneet juuri pohkeiden kohdalla mikä ei todellakaan sovi minulle. Vasta viime vuonna uskaltauduin kokeilemaan lakkiaispukuuni lyhyttä hametta ja suorastaan yllätyin siitä kuinka paljon parempi se oli. Niinpä lyhensin tämän itsetekemäni suunnilleen saman mittaiseksi.
Taas tuli huomattua että tuota ompelua saisi tehdä enemmän, sillä olen omasta mielestäni varsin onneton ompelija. Eräs luokkakaverini tokaisi minulle ensimmäisellä ompelukurssillamme että "Sinusta ei kyllä tule ompelijaa", joten ehkä olisi tosissaan aika aloittaa ompelu ihan tosissaan.
Olen minä vähän neulonut myös, mutta tuntuu ettei kaulahuivi edisty lainkaan. Olen nyt yli puolen välin, joten nyt pitäisi vain jaksaa neuloa se loppuun. Toisaalta vaikein vaihe on vielä edessä kun huivin molempiin päihin tulee onteloneuloksena Tux-pigviinin kuva. Jos minä sen vielä valmiiksi saisin ennen kuin tuo poikaystäväni lähtee armeijaan heinäkuussa...

Tällä kertaa tavoistani poiketen en esittele teille vanhaa työtäni, koska minulla ei olekaan kuvia vielä. Ensi kerralla sitten :)